MOTOROPTIMERING
Steg 1
Steg 1 motoroptimering optimerar man bilens mjukvara även kallat ECU, och har avsikt att öka hästkrafterna, vridmomentet samt prestandan, men minska bilens bränsleförbrukning!
Varje bil optimeras individuellt och har olika resultat.
Steg 1 motoroptimering passar bäst för dig som är ute efter en piggare bil utan att behöva göra några fysiska ändringar och kan alltid återställas till original igen!
Steg 2
Steg 2 innebär att optimera ett par delar runt motorn för att öka motorns effektivitet ytterligare. Varje bil har en individuell optimering med oftast gäller det insug eller byte av avgassystem.
Dem flesta luftintagssystem är mycket begränsade genom anti-resonansstruktur som dämpar motorns inloppsljud. När man byter ut ett sportluftfilter/insug eller anpassat luftintag resulterar det mer luftflöde till motorn och ger en effektivare förstärkning.
Steg 3
Steg 3 byter man ut flera hårdvaror såsom turbo, högtryckspump, intercooler, tändstift m.m. Varje bil har sin individuella optimering och optimeringen kan se olika ut.
Vid en Steg 3 härvar man fram bilen maximala värden och resultat.
Växellådsoptimering (TCU)
Vissa bilar har vi även möjligheten att optimera växellådan för att ge just din bil det extra!
Här optimeras bilens respons och körbarhet vilket får växellådan att växla jämnare.
Här aktiverar vi även launch kontroll och justerar den efter dina önskemål.
Växellådsoptimering ger även ett bättre värmeskydd av växellådan.